X-MAS SO SOON?

När pappi berättade att dem hade en meter snö och strömavbrott ute hos sig i lördags, så brydde jag mig inte så mycket, var mest glad att jag var i stan och inte hemma hos dem. Men när jag efter tisdagens firandes och fyllebravader igår fann mig själv i enorm bakisångest och hemlängtan så tycktes mitt minne helt ha raderat samtalet med pappi om snön. När mamma och jag körde in på Svensbodavägen så förvånades jag enormt över detta vita flöde som täckte allt som täckas gick. Herregudars skymning, det låg en meter snö på hela gräsmattan! Har min nyliga storstadsflytt gjort mig helt blind och glömsk!?
Nu är jag hemma iaf, och det är fett mysigt. Gratis mat i kylen, varm eld i spisen, och en fet och lurvig katt som jamar i fejjan på en hela tiden.
Far min opererades för två veckor sen, då han hade någon form av konstig kött-utväxt på ena handen. Hah låter ju helt sjukt, men så var det, något slags fel på senorna eller liknande, jag vet ej. Det jag vill komma fram till är att han hursomhelst tog bort stygnen förra veckan, och jag (den alltid lika trogna dottern som följer med till sjukan och allt)har allstå inte sett handen sedan operationsdagen. Förstår om jag häpnades igår, då jag fick skåda denna likdel till hand! Som tagen ur en färsk zombie-film, uschan buschan. Såret är alldeles svart och krogigt, som ett stort S!
Helt ointressant för dig kanske, men mycket komiskt för mig. Stackars lille pappi. Nästan så jag får lägga upp en bild här sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0